Senior Supervisor/ Surveillant Principal (RE-05), Property and Casualty Insurance Group

Save
You need to sign in or
create an account to save a job.

Duties

The Property & Casualty Insurance Group (PCG) is looking for highly motivated individuals to join the Toronto office team in the position of Senior Supervisor. The Senior Supervisor is involved in the analysis and assessment of the risk profile and risk management practices of federally regulated property and casualty insurance institutions. PCG is a division within the Insurance Supervision Sector, which includes four divisions: Life Insurance Group, Mortgage Insurance Group, PCG and Actuarial Division. The candidate’s accountabilities may include:

• Interacting with Senior Management, Board of Directors and other key stakeholders at Federally Regulated Financial Institutions (FRFIs).
• Assessing the inherent risks and determining factors that drive the risk profile at FRFIs.
• Ongoing monitoring of FRFIs including analysing regulatory returns and other information, with an emphasis on capital strength and emerging risks.
• Leading assessments/reviews of significant activities or control functions at FRFIs.
• Working with OSFI’s Risk Support Sector, including specialists from the Actuarial Division, Credit Risk Division, Operational Risk Division, Model Risk Division, Risk Surveillance and Sector Oversight Division, Culture and Conduct Risk Division, and Market and Liquidity Risk Division.
• Working with external supervisory partners (National and International).
• Identifying best practices and emerging trends.

 

To apply for this position or for more information, please click here.

--------------------

Tâches

Le Groupe des assurances multirisques (GAM) est à la recherche de personnes des plus motivées pour pourvoir un poste de surveillant principal au bureau de Toronto. Le titulaire participera à l’analyse et à l’évaluation du profil de risque des sociétés d’assurances multirisques fédérales et de leurs pratiques en matière de gestion du risque. Le GAM relève du Secteur de la surveillance des sociétés d’assurances, lequel compte quatre divisions : le Groupe de l’assurance vie, le Groupe de l’assurance hypothécaire, le Groupe des assurances multirisques et la Division de l’actuariat. Le titulaire pourrait être appelé à remplir les fonctions suivantes :

• Établir des relations avec des acteurs clés d’institutions financières fédérales (IFF), dont la haute direction et le conseil d’administration.
• Évaluer les risques inhérents et les facteurs déterminants sur lesquels repose le profil de risque des IFF.
• Assurer un suivi continu des IFRF, notamment par l’analyse des rapports et autres données réglementaires axée sur sur la robustesse des capitaux et les risques émergents.
• Diriger l’évaluation et l’examen des activités d’envergure et des fonctions de contrôle des IFF.
• Collaborer avec le Secteur du soutien du risque du Bureau du surintendant des institutions financières (BSIF), y compris des spécialistes de la Division de l’actuariat, de la Division du risque de crédit, de la Division de la gestion du risque opérationnel, de la Division du risque de modélisation, de la Division de la surveillance des risques et des activités sectorielles, de la Division des risques liés à la culture et à la déontologie, et de la Division du risque de marché et de liquidité.
• Collaborer avec d’autres acteurs du secteur de la surveillance (au Canada et à l’étranger).
• Recenser les pratiques optimales et les tendances émergentes.

Pour présenter votre candidature ou obtenir plus de renseignements, veuillez cliquer ici.